Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły zmiany w wewnętrznych instrukcjach dotyczących przewozu towarów wysokiego ryzyka. Od 14 grudnia informacje o transporcie materiałów niebezpiecznych będą przekazywane elektronicznie na poziomie dyspozytur, a nie jak do tej pory radiowo do maszynistów. Dzięki temu przewóz TWR będzie bezpieczniejszy.
14 grudnia zmienia się sposób przekazywania informacji na temat przewozu towarów wysokiego ryzyka. Nowe rozwiązania, wpisane do instrukcji Ir-16 sprawiają, że komunikaty o przejazdach pociągów z TWR będą przekazywane drogą elektroniczną między dyspozytorami przewoźnika a zarządcy infrastruktury. Teraz te dane udzielane są drogą radiową pomiędzy maszynistami a dyżurnymi ruchu. Nowe rozwiązanie w znacznym stopniu zabezpieczy informacje o transporcie ważnych i niebezpiecznych ładunków i ograniczy do nich dostęp osób z zewnątrz.
– Cały czas doskonalimy i unowocześniamy procedury związane z bezpieczeństwem na kolei. Nowe zmiany w sprawie przewozu towarów wysokiego ryzyka zablokują dostęp na ich temat osobom z zewnątrz – powiedział Włodzimierz Kiełczyński, szef Biura Bezpieczeństwa w PLK SA.
Decyzje PLK są podyktowane dywersją i
wysadzeniem fragmentu linii kolejowej nr 7 przez osoby działające na zlecenie rosyjskich służb, co skutkuj
e m.in. wprowadzeniem trzeciego stopnia alarmowego Charlie.